Търговските бариери тласкат брандовете към дигитален мърч – Dapper Labs обясняват защо

търговските бариери тласкат брандовете към дигитален мърч – dapper labs обясняват защо
Снимка: CryptoPoint.bg

Основни акценти:

  • Глобалните марки като NBA, NFL и Disney залагат все по-смело на дигитални колекции и NFT
  • Тарифни колебания и логистични предизвикателства правят физическите стоки рискови
  • Блокчейн базирани продукти отключват по-дълбока фен ангажираност и глобален достъп
  • Dapper Labs отчитат скок в активността: $5.6 млн. за NBA Top Shot и $2.5 млн. за NFL All Day

Защо дигиталният мърч става водеща стратегия?

Според Ридхима Кан, вицепрезидент в Dapper Labs, покачващите се мита и разходи по физически стоки карат брандовете да търсят по-гъвкави, дигитални решения за приходи и ангажиране на феновете:

Виждам как много марки преосмислят откъде идват приходите и ангажираността. Дигиталните колекции предлагат бърза, гъвкава и глобална алтернатива.

Какво представлява дигиталният мърч?

Примери от Flow екосистемата:

  • NFT моменти като “LeBron Dunk” или “Steph Curry 3-pointer” в NBA приложението
  • Колекционерски билети и дигитални спомени от Super Bowl чрез NFL All Day
  • Специални NFT, свързани с достъп до събития или награди за лоялност

Глобални фенове, мобилна ангажираност

Феновете вече не са ограничени от география. С дигиталния мърч можеш да достигнеш глобална аудитория мигновено – и да ѝ предложиш преживявания, невъзможни с физически продукти.

Кан посочва, че все по-голяма част от потребителите живеят в дигитална среда, където очакват гъвкавост, достъп и персонализация.

Идеята да носиш любимите си колекционерски предмети в телефона си, навсякъде – това е бъдещето.

Статистики и данни за растеж

  • NFT продажбите са нараснали с 7% спрямо предходното тримесечие
  • $5.6 млн. за NBA Top Shot
  • $2.5 млн. за NFL All Day
  • $44.4 млн. TVL (total value locked) на Flow – рекордно ниво

Проекти като KittyPunch и нови трейдинг протоколи разширяват употребата на блокчейн отвъд NFT сцената.

Технологията зад завесата

Технологията избледнява, когато продуктът е наистина добър. Това, което остава, е колекционерски артикул, който е значим, споделяем и ценен.

Кан обяснява, че потребителското преживяване е от ключово значение за масовото осиновяване. Подобрени системи за onramp / offramp и по-лесен достъп до крипто и NFT свалят бариерите за новите потребители.

По-малко страх, повече стойност

С по-ясни регулации, страхът от блокчейн намалява. IP-базирани колекции като NBA Top Shot печелят, защото осигуряват реална стойност и истинско потребителско преживяване.

Dapper Labs провеждат реални срещи с колекционери, за да получат директна обратна връзка – например по време на NBA in-season tournament. Тези мнения се вграждат директно в бъдещите продукти.

Дигиталното фен преживяване няма граници

Физическите стоки няма да изчезнат, но дигиталните колекции вече предлагат:

  • персонализация
  • гъвкавост
  • свързаност с реални събития
  • възможност за мобилна търговия и глобален обхват

Успехът ще дойде, когато това, което феновете правят в дигиталното пространство, им носи ползи и в реалния свят.

Често задавани въпроси

Намерете отговори на най-често задаваните въпроси по-долу.

Заради растящите разходи и несигурността около физически стоки, все повече брандове залагат на NFT и дигитални колекции, които са глобално достъпни и гъвкави.

Феновете получават персонализирани преживявания, възможност за участие в реални събития и по-лесен достъп до търговия и взаимодействие в мобилна среда.

Блокчейн осигурява сигурност, доказуемост, търгуемост и глобален достъп до дигитални активи, без нужда от централизирана логистика или физическа дистрибуция.

Мартин Н.

Основател на CryptoPoint.bg и програмист с над 17 години опит, крипто ентусиаст със задълбочени познания в софтуерната разработка и страст към децентрализацията, Мартин създава CryptoPoint.bg за да помогне на всеки, който иска да вникне в бъдещето на дигиталните активи, актуалните крипто новини, анализи и блокчейн иновации.